כניסת צוות |

 

דף הביתמאמריםגישות ושיטותתרפיית קרניו-באלאנס

תרפיית קרניו-באלאנס

תרפיית קרניו-באלאנס:השבחת הבריאות והעצמת החיים

מאת: שמואל ברגר  פיזיותרפיסט בשיח סוד

וויליאם ליבינגסטון - נטורופת

 

שוב הוכיח שיח סוד נאמנות להיותו החלוץ והמוביל בחינוך מיוחד. שיח סוד הוא המרכז החינוכי-שיקומי הראשון בישראל המציע תרפייה קרניאלית לחניכים. המנכ"ל- הרב שמעון לוי ממשיך את מורשת אביו הרב דוב לוי זצ"ל –אבי החינוך המיוחד החרדי, ובהתאם לחזונו הוא הכניס בשנה זו תרפיה ייחודית המעצימה את התפקוד הפיזי והשכלי של רבים מבין ילדי שיח סוד.  

 

השיטה פותחה לראשונה כבר בשנת 1970 והיום מעל 100,000 מטפלים משתמשים בה מסביב לעולם.  בבסיסה נקראת שיטת טיפול זו בשם: קרניו סקראל. CRANIO-SACRAL.  קרניו סקרל – הינו טיפול הוליסטי המשפר את זרימת נוזל המוח וחוט השדרה. הטיפול עובד על תנועתיות עצמות הגולגולת ומשפיע רבות על שיפור מיומנויות מוטוריות, יכולת ריכוז, קשר עין ועוד. טיפול זה ניתן עד כה ככל הידוע רק באופן פרטי ובשנה זו הוא נכלל בסל הטיפולים של ילדי מעון צו"ר וגני אשכול כאפיק נוסף של שיקום במערך הפרא רפואי. הטיפול מתבצע ע"י שמואל ברגר הפיזיותרפיסט שנחשב לאחד המטפלים הבכירים בעולם בתחום זה. כיום, במתכונת מתקדמת יותר, עוברת שיטת התרפיה הבסיסית פיתוחים נוספים על ידי שמואל ברגר- PT וויליאם ליבינגסטון - נטורופת, והיא נלמדת בארץ תחת השם "תרפיית קרניו-באלאנס".

 

מהי תרפיית קרניו-באלאנס  

  • שיטת טיפול ידנית וייחודית המשלבת מגע עדין, לא פולשני ובטוח המטפלת בו זמנית בכל רמות הלקוח – פיזית, נפשית ורגשית.
  • השיטה מהווה מיזוג מתוחכם ומתקדם  של מספר שיטות טיפול. בעיקר: תרפיית קרניו-סקראל(Cranio Sacral)  -לבית ג'ון אופלדג'ר, תרפיית איזון אפס (Zero Balancing)  -לבית פריץ סמית, ואיזון איברים פנימיים (Visceral Manipulation)   לבית ג'ון-פיאר באראל.
  • השיטה מסייעת לאנשים לשנות מהותית את חייהם ומעצימה תהליכי ריפוי טבעיים של הגוף.  
  • המטפל פועל לזהות, להעריך ולאזן את המנגנון המיוחד בגוף המכונה המנגנון הקרניו-סקראלי (Cranio-Sacral Mechanism)
  • המנגנון הקרניו-סקראלי מורכב מהרקמה הרכה ונוזל הקרניו-סקראלי המקיפים את המוח וחוט השדרה ומגינים עליהם. הוא נמתח מעצמות הגולגולת, והפנים (הקרניום) ועד עצם הזנב (הסקרום).
  • מנגנון זה מהווה את "מנגנון הליבה" עליו מושתת כל הגוף. הוא "פועם" בדומה לדרך שבה הלב פועם, וכמו שניתן למשש את דופק הלב באמצעות היד, כך גם ניתן למשש את הדופק הקרניאלי באמצעות היד ...ובדומה לדופק הלב המשפיע על כלי הדם והאיברים, הדופק הקרניאלי משפיע על מערכת העצבים  ועל המערכת ההורמונלית – ועל כל הרקמות בגוף.  

 

התועלת בתרפיית קרניו-באלאנס:  

הטיפול מקל על: כאב, טראומה ו- PTSD ,מחלות הקשורות למתח, תפקוד לקוי הקשור לרקע גנטי או רקע תורשתי במיוחד עם ילדים.  

 

התועלת בתרפיית קרניו-באלאנס בטיפול עם ילדים:  

תוצאות מרחיקות לכת נצפו בבעיות התפתחותיות, באוטיזם, בשיתוק מוחין / cerebral palsy ובליקויי למידה.