כניסת צוות |

 

דף הביתמאמריםמידע שימושידף מידע, זכויות וקצבאות להורים לילדים בעלי מוגבלויות

דף מידע, זכויות וקצבאות להורים לילדים בעלי מוגבלויות

מאת: דורין וינטר, עו"ס - שיח סוד

 


שלום לכם הורים יקרים,


ראינו לנכון ליידע אתכם במספר הטבות וקצבאות העשויות להיות רלוונטיות בשבילכם עקב מצבו של בנכם/בתכם.


חשוב להדגיש כי מטרת דף המידע הוא ליידע כי קיימת אפשרות לזכאות בתחומים השונים, אך יש לבחון כל מקרה לגופו לבדיקת עמידה בקריטריונים השונים במשרדי הממשלתיים השונים.


קצבות מטעם הביטוח הלאומי-
1. קצבת ילד נכה מלידה\גיל 91 יום ועד גיל 18:
גמלה חודשית הניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי להורים המטפלים בילד עם נכות לפי קריטריונים מוגדרים; איחור התפתחותי חמור/ ילד הזקוק להשגחה קבועה\נוכחות מתמדת של הזולת/ ילד עם ליקוי מיוחד או הזקוק לטיפול רפואי מיוחד ומקבל תרופות באופן קבוע.


2. "תלות בעזרת הזולת"- בגיל 3 תיבדק שוב הזכאות. תמשיך להינתן קצבה לילד התלוי בעזרת הזולת הרבה יותר מהרגיל אצל בן גילו. ילד הזקוק לסיוע בתקשורת בשל העדר מוחלט של תקשורת מילולית, ילד שיש לו ליקוי מיוחד או זקוק לטיפול רפואי מיוחד.


3. קצבת ניידות- עשויה להינתן לילד בן 3 ומעלה שיש לו ליקויים ברגליים המגבילים אותו בניידות.

 


הנחה במים: תינתן אוטומטית לזכאים לקצבת ילד נכה.

הנחה בחשמל: הנחה לאלה המקבלים קצבת ילד נכה בגין תלות בעזרת הזולת או צורך בטיפול רפואי. הבטל"א מעביר לחברת החשמל את רשימת הזכאים בנוסף ישלח בטל"א הודעה לכל זכאי.

הנחה בתשלומי בזק: חברת בזק מציעה חבילות מוזלות למשפחה בה יש ילד המקבל 100% קצבת נכות. יש למלא טופס "בקשה להנחה בטלפון" אותו ניתן לקבל במחלקות לשירותים חברתיים או להוריד מאתר האינטרנט, ולשלוח לגב' אהובה רובס אגף השיקום במשרד הרווחה ת.ד. 1260 ירושלים.

הנחה בארנונה: הורים לילד עם צרכים מיוחדים אשר משולמת עבורו גמלת ילד נכה מבטוח לאומי, זכאים להנחה בארנונה. יש לפנות עם הבקשה לאגף לגביית ארנונה ברשות המקומית עם טופס בקשה להנחה ואישור עדכני על קבלת קצבת ילד נכה.

 

להורים עובדים:

שעות העדרות וימי מחלה: הורה של ילד עם מוגבלות עשוי להיות זכאי לסל ייעודי של עד 52 שעות היעדרות על חשבון המעביד לצורך מתן סיוע אישי לבנו או לביתו עם המוגבלות ולקבל תשלום כאילו עבד בשעות ההיעדרות. בנוסף ההורה זכאי להעדר מעבודתו לצורך מתן סיוע אישי עד 18 ימים בשנה תשלום דמי מחלה בעבור ימי היעדרות אלה יינתן מהיום הראשון להיעדרות.

נקודות מס: מס הכנסה מעניק שתי נקודות זיכוי להורים לילדים עם צרכים מיוחדים שמנוכה להם מס ממשכורתם. משמעות נקודות הזיכוי היא הפחתה מסכום המס. הזכאות היא להורים לילד הזכאי לגמלת ילד נכה, או ילד שעבר ועדת השמה ושובץ בגן חינוך מיוחד.

קיים אתר בשם "מקום מיוחד" המספק מידע אמין ועדכני הרלוונטי למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים.

האתר מופעל ע"י עמותת קשר- מרכז מידע, הכוונה וייעוץ להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.