כניסת צוות |

 

דירת החורש

רכישת דירת החורש לשש נשים עם מוגבלות שכלית ומוגבלות פיזית

 

סקירה כללית

שיח סוד מפעיל מסגרת של מערך דיור תומך בקהילה הכולל 50 דירות מגורים ברחבי ירושלים, בני ברק ובית שמש.

המסגרת משרתת כיום 300 בוגרים עם מוגבלות שכלית. דירות המערך מספקות אווירה ביתית, מהוות עוגן להשתלבות בקהילה, ומאפשרות ביטוי של טעמים אישיים כמו גם פיתוח יכולות ייחודיות של כל אחד מהדיירים הבוגרים של שיח סוד.

הדירה ברחוב החורש 14 בשכונת רמות בירושלים מאכלסת כיום 6 דיירות, בגילאי 25-35, עם מוגבלות פיזית ואינטלקטואלית עמוקה. הדיירות גרות שם כקבוצה כבר למעלה מעשר שנים, שוהות במהלך הבוקר במרכז היום של שיח סוד. הן משפחה קרובה ומרגישות חלק מהקהילה.

 

הצורך

נכון לעכשיו, בדירות השכורות של שיח סוד, ישנו חסר ביציבות הדיירים עקב העובדה הבלתי נמנעת לפיה חוזי שכירות מסתיימים מפעם לפעם. הדבר עלול להטריד מאוד את שלוות דיירי שיח סוד, אשר יצטרכו לעבור לדירה אחרת ולהתרגל לשכנים חדשים ולסביבה קהילתית אחרת.

דמי השכירות החודשיים של דירת החורש גבוהים. הדירה עומדת כעת למכירה, ושיח סוד מעוניין לרכוש אותה. משרד הרווחה משלם דמי שכירות חודשיים של 1,000 ₪ לדייר, וימשיך לשלם זאת לאחר רכישת הדירה. שיח סוד ישתמש ב-30% ממימון זה לשיפור פיזי של הדירה ולרווחתן של הדיירות, ו- 70% הנותרים ישמשו כקרן הקצאה עבור שיח סוד, במטרה להבטיח את היציבות הפיננסית לטווח הארוך.

 

תיאור הפרויקט

הדירה ברחוב החורש הינה צמודת קרקע, בעלת קומה אחת, כניסה פרטית ומרחבים גדולים, וממוקמת בשכונת רמות בירושלים. שיח סוד מעוניין לרכוש את הדירה על מנת לספק דיור קבוע ויציב לדיירים.

 

הזדמנויות מימון

עלות הרכישה של דירת החורש נעמדת ב- 3,600,000 ₪. בנוסף ידרש שיפוץ הדירה שמוערך בכ- 500,000 ₪. ישנן הזדמנויות הנצחה.