משרד ראשי: רח' ירמיהו 31 ירושלים טל' 1599-502080

 

×

אזהרה

JUser: :_load: Unable to load user with id: 42

ריפוי בדיבור

הטיפול בתקשורת, בשפה ובדיבור מתחיל כבר בגיל הרך במעון וממשיך בגילאי הגן וביה"ס, כל גיל ומוקדי התקשורת והדיבור שלו. הטיפול ניתן באופן אינדיבידואלי וקבוצתי, ומלווה כל העת בהדרכת הצוות החינוכי העובד עם הילד יום-יום, תוך יישום מטרותיו האינדיבידואליות.

 

הקשר ילד-הורה-מטפל נשמר כל העת ומיושם ע"י מחברת דיבור, קשר טלפוני וצפייה בטיפולים שנקבעת לכל ילד בשיתוף ההורים.

 

הטיפול בדיבור מתמקד בפיתוח כישורי השפה, בהיגוי ובשטף הדיבור. הטיפול בתקשורת עוסק ב:

  • תוכן (אוצר מילים)  
  • צורה (תחביר, מורפולוגיה).
  • שימוש (חוקי פרגמטיקה)

תוך איתור היכולות של הילד והרחבתן. עפ"י הצורך נעשה שימוש בתקשורת כוללנית הכוללת שפה מילולית + תקשורת תומכת-חליפית (שפת סימנים, לוחות תקשורת, פלט קולי), דבר המיושם גם בכיתה בה הילד לומד.

 

בגיל הינקות (0-3 שנים) מוקד הטיפול הוא במיומנויות הקדם תקשורתיות:

  • הפרגמטיות (קשר עין, בקשה, יוזמה...)
  • המילוליות (הפקת קולות, הברות ומילים).
  • השפתיות (הבנה והבעה).
  • המוטוריות (אכילה תוך לעיסה תקינה ובליעה נכונה).

 

בגיל הגן עובר מוקד הטיפול לתקשורת מילולית ו/או תומכת וחליפית תוך פיתוח יכולות ההבנה וההבעה, תקשורת הבין אישית, ההיגוי והשטף. בגיל ביה"ס היסודי והתיכון - מיושמת התקשורת אל מצבים ריאלים גם מחוץ  לביה"ס (קניות, עבודה, שיחות טלפון) ואף מיומנויות חשיבה והפשטה שונות.      

 

1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG 5.JPG img_5114.jpg img_5117.jpg