כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהבמעגל השנהסניפים שונים –שליחות רוחנית ומקצועית אחת - שמחת בית השואבה
ראשון, 19 ספטמבר 2021 10:17

סניפים שונים –שליחות רוחנית ומקצועית אחת - שמחת בית השואבה

עוצמות של שמחה ועשייה מדויקת בשמחות בית השואבה בשיח סוד

מקהלת 'שיר מיוחד' עם מקהלת 'מלכות' בהופעה משותפת. בחור עם מוגבלות מרקיד קהל אלפים. אנשים עם מוגבלות עובדים כסדרנים ומכוונים את כניסות ההמונים. משפחות שלמות שבאו לשמוח עם ילדם המיוחד בשמחת בית השואבה המיוחדת. אלו היו מקצת מן המראות שהרנינו את הלב בשמחות בית השואבה של שיח סוד.

 

 

תקציר הארוע

 

המעמד המרכזי שנערך מזה עשרות שנים בבית שיח סוד בירושלים, על הגגות וברחבות הסמוכות, לא היה המעמד היחיד השנה. במקביל אליו נערכו מעמדי שמחות בית השואבה בסניפי שיח סוד בבני ברק ובבית שמש. הסיבה לא הייתה רק התרחבות המסגרות וריבוי החניכים וקהל המשתתפים, אלא סיבה מקצועית של דיוק. בשנה האחרונה, לרגל שנת היובל לארגון, עובר שיח סוד מהפכה של דיוק. הוקם תחום התמחות מיוחד לאוטיזם – 'שערים' מבית שיח סוד, המאגד אנשי מקצוע מומחים לתקשורת וכולל מעון יום שערים לפעוטות שאובחנו על הרצף, סמינר בשערייך לבנות על הרצף , שערי תבונה – ת"ת וישיבה, וכן שירותים מיוחדים בתוך הקהילה לבחורי ישיבות המאובחנים על רצף האוטיזם – דירות אימון והכנה לחיים בתחומי תקשורת, חברה, וויסות והדרכת הורים.

 

כחלק ממהפכת הדיוק השקיעו הצוותות במתן תשומת לב אישית לכל חניך בסביבה המותאמת והנכונה לו, וכך פוצלה שמחת בית השואבה המסורתית למעמדים שחוברו ביניהם בשידור ישיר, בהשקעה עצומה שנשאה פרי וחיברה בין כל חברי משפחת שיח סוד. כתף אל כתף רקדו המעגלים הקרובים והרחוקים לחניכים, שהפכו להיות משפחה אחת המשלבת כוחות למען העצמתם של אנשים עם מוגבלות והפיכת החברה כולה למקבלת ומכילה, תורמת ונתרמת. בין האורחים הרבים נמנו רבנים, אדמו"רים ואישי ציבור שהתרגשו וריגשו את הקהל בדבריהם, כשהתפעלו עמוקות מהשילוב האיכותי שחוללה מהפכה בת 50 שנה המובלת ע"י שיח סוד, ואשר את תוצאותיה המדויקות ניתן לראות באירוע מעין זה. היטיב להגדיר את הדברים הרב שמעון לוי, מנכ"ל שיח סוד, שציין את מה שבשיח סוד היום מובן מאליו ובעבר הלא רחוק אפילו חלום לא היה אצל רוב האוכלוסייה: "יש היום חיי תורה מלאים לאנשים עם מוגבלות! יש חיידרים שבהם חוגגים חומש סעודה עם הסבים שמזילים דמעות מול הנכד עם הכתר והחומש! יש בית יעקב בו בנות לובשות תלבושת אחידה והולכות לפעילות של בתיה! יש ישיבה שבה בחורים עם אוטיזם לומדים חברותות! יש עובדים שמקבלים השמה במקום עבודה שמותאם להם מבחינת מוגבלות ומבחינה רוחנית!"

 

   

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg

 

מקהלת 'מלכות' הנעימה את הערב בלהיטים סוחפים עם מסכי ענק מלווים, בראשות בעל המנגן ר' זאנוויל וינברגר ובליווי הקלידן שמוליק לוטרמן ותזמורת כלי נשיפה. כבכל הופעה של מקהלת 'שיר מיוחד' – קצרה גם הפעם המקהלה, המורכבת מבחורי הישיבות של שיח סוד, את מירב תשואות הקהל. 

 

את המעמדים כיבדו בנוכחותם גדולי התורה והאדמורי"ם, ביניהם האדמורי"ם מזוויעל .סטרופקוב.ובוסטון שליט"א; הרב יעקב הלל שליט"א, ראש ישיבת ומוסדות אהבת שלום; הרב יצחק אזרחי שליט"א, ראש ישיבת מיר; הרב עזריאל אויערבך שליט"א רב שכונת בית וגן, הגאון רב דוד לאו שליט"א, הרה"ר לישראל; הרה"צ הרב דוד אלתר שליט"א; הרב ישראל מאיר דרוק שליט"א, ראש ישיבת תפארת ישראל, הרב אריה שטרן שליט"א, רבה של ירושלים; הרב יעקב אברהם כהן שליט"א, רב שכונת רמת הצפון; הרב יצחק כ"ץ שליט"א, דיין ומו"ץ דחסידי בעלזא; הרב אברהם צבי הכהן שליט"א, רב קהילות החסידים שיכון ה; הרב פנחס גרין שליט"א, משגיח דישיבת קמניץ; הרב נחום כהן שליט"א;  הרב חיים בונים שץ שליט"א והרב חנוך קמינר שליט"א מרבני ק"ק גור; הרב אברהם יעקב סלמון שליט"א, רב דק"ק שטפנשט; הרב יצחק מלבר שליט"א, ראש מכון תורת המשפחה; הרב יהונתן שרים שליט"א, מראשי ישיבת פורת יוסף; הרב ישראל למברגר שליט"א מרבני הקהילה החסידית רמת בית שמש ד';  הרב אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק; מר משה ליאון , ראש עיריית ירושלים ; הרב שמואל גרינברג מנהל מחלקת החינוך, עיריית ירושלים; הרב יעקב הלפרין סגן ראש עיריית ירושלים; הרב שלמה קוסטליץ, סגן ראש עיריית בני ברק ומחזיק תיק רווחה; הרב אלחנן גרוסבוים, חבר מועצת עיריית ירושלים; הרב ח"כ מאיר פרוש; הרב ח"כ ישראל אייכלר.

 

 

 

 

הארוע המלא: