כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהנופשים וטיוליםוקרבתנו – מסע הורים מקודש לקודש
ראשון, 17 פברואר 2019 11:34

וקרבתנו – מסע הורים מקודש לקודש

בשעה 10 בבוקר, ביום חמישי, הרחבה שלפני בנין שיח סוד ברחוב ירמיהו בירושלים המתה אדם. היו אלו הורים נרגשים שהגיעו למסע אליו חיכו שנה תמימה. מאז המסע האחרון לאוקראינה עלתה השאלה, מתי נצא שוב? מתי נתלכד במסע הורים מעצים וממלא?

והנה הגיע היום: וקרבתנו – מסע הורים מקודש לקודש, יוצא לדרך. מסניפי שיח סוד בירושלים, בבני ברק ובבית שמש נקבעו תחנות יציאה למסע עבור ההורים שהגיעו מכל רחבי הארץ.

 

מסעות ההורים של שיח סוד הנם כלי מקצועי ראשון במעלה שמספק שיח סוד כחלק מן המעטפת למשפחות ולקהילות של החניכים. בעוד החניכים מתארחים בנופשונים של שיח סוד, ההורים יוצאים למסע של התנתקות משגרת החיים, החלפת חוויות עם הורים שותפים למסע ושיח מקצועי בונה.

המסע – כשמו כן הוא. לא נופש בלבד, כי אם יציאה מתחנה פיזית אחת לתחנה אחרת, בליווי וניווט צמודים, יחד עם ירידה למעמקי הנפש והתרוממות לפסגות רוח.

 

 

001.JPG 002.JPG 003.JPG 004.JPG 005.JPG 006.JPG 007.JPG 008.JPG 009.JPG 010.JPG 011.JPG 012.JPG 013.JPG 014.JPG 015.JPG 016.JPG 017.JPG 018.JPG 019.JPG 020.JPG 021.JPG 022.JPG 023.JPG 024.JPG 025.JPG 026.JPG 027.JPG 028.JPG 029.JPG 030.JPG 031.JPG 032.JPG 033.JPG 034.jpg 035.jpg 036.JPG 037.JPG 038.JPG 039.JPG 040.JPG 041.JPG 042.JPG 043.JPG 044.JPG 045.JPG 046.JPG 047.JPG 048.JPG 049.JPG 050.JPG 051.JPG 052.JPG 053.JPG 054.JPG 055.JPG 056.jpg

 

את התחנה הראשונה במסע היווה מרכז דווידסון עליו חופף הוד קדומים מימים נעלים. המרצה הרב ישראל גולדווסר, שליווה את המסע מתחילתו ועד סופו, הוליך את הקהל על כנפי רוח ועל מרצפות אבן,  בין חומת העיר מימי הבית הראשון,  המדרגות העולות לבית המקדש, הרחוב המקורי מימי הבית השני, חנויות ומקוואות..  פרקי תהילים ותפילת מנחה נאמרו ליד שריד בית מקדשנו במקום המכוון מול ארון הברית. לב כולם רטט נוכח המעמד המפעים בו מאות הורים שקבלו פיקדון יקר קוראים לקב"ה בכל לב וזוכים להתעלות. מקהלת 'יחד' שעמדה תחת לחומה, ניגנה ושרה ניגוני קודש, הרחיבה את הלבבות.

אורח הכבוד היה רב הכותל והמקומות הקדושים הרב רבינוביץ שליט"א, שנשא דברים בשבח האורחים.

 

מכאן יצאו המשתתפים לטבריה, אל המלון שקיבל את האורחים בברכה, עם שלל פינוקים והתאמות שנערכו בדייקנות מופתית במיוחד עבור הקהל המיוחד. לאחר התרעננות ושהות בין מתקני המלון, נערכה ארוחת ערב חגיגית הכוללת מיטב בשרים על האש בניצוח השף הבכיר. היה זה אות הפתיחה לרוגע ושפע שזרמו במסע זה, הרצון לפנק, להעניק, למי שכל חייהם מעניקים בלי סוף, עלה על גדות.

 

הגיעה העת לתכנית המרכזית.  בדברי פתיחה שנישאו על ידי הרב שמעון לוי מנכ"ל שיח סוד, בירך את כל אחד מהנוכחים השותפים למסע – הורים ואנשי צוות , המקדישים את המיטב למען הילדים /החניכים. ובסימן פרשת השבוע  קרא: " זכינו וכל אחד מהנמצאים פה, הורים ואנשי צוות, תורם ומרים את חלקו למען המטרה החשובה והמשותפת להעניק לילדיכם/ חניכינו היקרים חיים איכותיים תוך שהם משתלבים במשפחה ובקהילה. כל אחד מאתנו תורם כפי יכולתו מכוחו, מהונו, מזמנו, ממרצו, תורם מחשבה ורצון טוב. כל תרומה חשובה, מתקבלת בברכה ומוערכת, וכולנו יחד זוכים לבנות משכן לה', זוכים לברכת ה' ולהשראת השכינה."

 

נאום אורח מרגש במיוחד היה של סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, שפרש את הקשר האישי שלו לשיח סוד בפני הנוכחים והציע מענה אישי ונדיב לשאלות המתעוררות אצל הורים וקשורות לתחום הטיפול שלו.

 

מול מסכי ענק מרשימים ותפאורה יפהפייה, לצלילי מקהלה ענוגים, החלה התכנית:  ' בשבילי נברא העולם' ,  תכנית ייחודית שהפיק שיח סוד עם מיטב האמנים והיוצרים במיוחד למסע זה. על במה מרשימה בלווית מסכים והגברה, נפרשה מסכת חיים עוצרת נשימה. סיפור שתואר במילים פשוטות ונוגעות ללב. נשמה יהודית יקרה שהגיעה ממעמקי הקור הקומוניסטי, לחיק היהדות והחסידות. התוכנית הונחתה בטוב טעם על ידי הרב ישראל גולדווסר, בלווית בעל המנגן הרב חיליק פרנק והקלרינט האגדי.  עבר והווה נשזרו בין הלבבות, מסירות נפש בכל הדורות, מאנוסי משהד' ועד השואה, ממסעי הצלב ועד לאינקוויזיציה. האם הורגלנו היום לחיים קלים? מה דורש מאיתנו ריבונו של עולם כאן ועכשיו? איך אפשר להיות יהודים של מסירות נפש היום?

 

כשנדמו צלילי המקהלה, נארז הקלרינט וכבו המסכים, יצא הציבור אל האוטובוסים הממתינים. בנסיעה קצרה הגיעו כולם אל קבר השל"ה הקדוש לאחר חצות הלילה. שם באו "לבקש ולחנן לפניך שיהא זרעי וזרע זרעי..." כתפילתו הקדושה. ניגונים מרגשים הושמעו על ידי המקהלה, הלבבות נפתחו והשמיים כמו עמדו הכן לקבלת התפילות.

 

למרות שעת השינה המאוחרת, התבצעה הרשמה לנסיעה למירון לתפילה בנץ החמה. לפנות בוקר, בצינה הגלילית, זכתה קבוצת הורים להתקרב לרבי שמעון בר יוחאי ולהתפלל שחרית במקום הקדוש. שיקולים של עייפות ושל שינה נדחקו לצד, הקהל הרגיש בעיצומו של מסע מרגש שאך החמצה היא להפסיד חלקים נעלים ממנו.

 

יום המחרת האיר את פניו והשמש יצאה לעולם כמו רצתה לרפד את דרכם של המשתתפים שפניהם מיועדות לשמורת החולה. מול הנופים הנפרשים הנפש מתפעמת, מה רבו מעשיך ה'. הרב ישראל גולדווסר קשר בין יפי הבריאה לפרק שירה, בדברים מרתקים.

 

אחרי 'טועמיה', מנוחה, שחייה והכנות לשבת, לבשו הנוכחים צורה שבתית, והוזמנו אל כלי מיוחד שהוכן להם על ידי הצוות המקצועי: עמדה לתקשורת מתווכת עם ילדיהם שבנופשון, ההתרגשות שברה שיאים, הילדים המרוצים קיבלו את התיווך הטכנולוגי המתאים והחליפו חוויות נרגשות עם הוריהם.

 

ברחבי המלון נשמעו צלילים ענוגים.  חברי המקהלה עמדו הכן בשירה ובניגון, ולקול השיר "וזכנו לגדל בנים ובני בנים... מאירים את העולם..." הדליקו האימהות נרות בתחנונים ובתפילות. שבת ירדה על המלון. מסע "וקרבתנו" יקבל מעתה משמעות מחודשת ומקודשת.

 

בין תפילת מנחה לקבלת שבת מסר אחד האבות דברים היוצאים מן הלב בנוגע לשליחות הטמירה שהועיד לו בורא עולם.  "אנחנו יושבים בשולחן שבת והיהלום מושך לנו את המפה, שופך את גביע הקידוש מבלבל ומלכלך את כל השולחן שהוכן בעמל רב. הידיעה כי זה יהלום של המלך שאנו הופקדנו לשמור אותו – היא זו המסייעת לבצע פעולות לא נעימות באותה תחושת קודש שמפעמת בנו כשאנו עומדים לתפילה."

 

בשיירה ארוכה יצא הציבור לקבלת שבת בטבריה של מעלה, בבית הכנסת העתיק "עץ חיים" של רבי חיים אבולעפיה זצ"ל. תפילות השבת עם החזן הנודע ר' דוב פרידמן היו מתוקות, ארוכות ומרוממות.

 

סעודות השבת עברו מתוך התעלות הנפש והגוף.  זמירות שבת מילאו את האולם ודברי תורה נמסרו ע"י הורים מסלתו ומשמנו של הציבור, יושבין על מידין, תלמידי חכמים מופלגים.

 

ושיא השיאים היה במוצאי שבת כאשר כל ההורים חברו זה לזה בריקוד המעלה טפח מעל פני הקרקע , לשבוע טוב ומבורך.

 

"שנה שלימה שאני מחכה לשבת הזו"

"אני עדיין טעונה בכוחות בשנה שעברה, ועכשיו מילאתי שוב את המצברים"

"איזה כח יש לציבור נבחר כל כך לקרוע שערי שמיים,"

אלו רק חלק מהתגובות שנשמעו במהלך במסע מההורים שחזרו מלאי הכרת הטוב, מלאים בכוחות מחודשים להמשיך את משמרת הקודש.

 

סעודת מלווה מלכה לוותה בשירה, זמרה וריקודים. המסע הסתיים, אך החוויה העוצמתית נשארה חקוקה בלב כל יהודי שהיה שותף, והטעינה אותו בכוחות למסעו הפרטי.