כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהמתמקצעיםמציאות מדומה במרכזי היום
שלישי, 01 דצמבר 2020 13:47

מציאות מדומה במרכזי היום

במרכזי היום 'שהם', אנו נותנים מענה לאוכלוסייה בעלת מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) עם תפקוד ברמה בינונית ומטה.

 

חשיבות גירויים סנסומוטוריים, הכרחיים עבור מקבלי השירות. ואכן במרכזי יום 'שהם', קיימים כלי טיפול שונים המותאמים לצרכי החניכים.

 

 

 

 

כחלק משילוב אמצעי טיפול ושיקום, נחנכה לאחרונה מערכת מציאות מדומה של חברת EyeClick, המאפשרת לנו להרחיב את מגוון הפעילויות מתוך התנסות בחוויות חדשות ומהנות מהמערכת.

 

המערכת מקרינה משחקים ותכנים אינטראקטיביים ע"ג קיר, רצפה ושולחן.

כמו"כ המערכת האינטראקטיבית מגיבה לתנועה ע"י חיישנים המזהים תנועה על גבי משטח הפעילות.

ניתן לשנות צורה או גודל של משטח הפעילות, כמו גם למקד את המערכת על גבי שולחן אישי בכיסא הגלגלים ולהפעיל אנימציות קול ווידאו, כך שהחניך הופך להיות שותף פעיל בכל מהלך הפעילות.

המערכת כוללת פעילויות אינטראקטיביות בדרגות קושי ומיומנויות שונות, משמרים ומשפרים מיומנויות הן ברמה הקוגנטיבית והן ברמה הפיזית. כדוגמת- סיבה-תוצאה, קשר עין-יד, זחילה ואינטראקציה בין אישית.

היכולת להתאמת הטכנולוגיה גם לבעלי מוגבלויות מורכבות, כך לדוג' גם חניך המרותק לכסא גלגלים יכול להיות חלק מהמשחק ע"י זחילה, שבכך מחוזק גם תחום הפזיו וחיזוק השרירים, וע"י כך מאפשרת לחניך לחוות חווית הצלחה ומגבירה את המוטיבציה והאקטיביות בקרב החניכים.

 

כמו כן, הכלי מאפשר לצוות המקצועי אבחון ואימון דינאמי, התאמה אישית של פעילות חושית והתאמת דרישות הפעולה לצרכיו ויכולותיו של המטופלים בה.