כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהמתמקצעיםבשורה לבחורי ישיבה על הרצף: דירת אימון בשיח סוד לבחורים עם ASD
רביעי, 14 יולי 2021 09:30

בשורה לבחורי ישיבה על הרצף: דירת אימון בשיח סוד לבחורים עם ASD

פרויקט חדשני של דירות אימון לבחורים עם ASD נפתח על ידי צוות המומחים של שיח סוד. לאחר שנת ניסיון מוצלחת בהפעלת דירות לבחורי עם מוגבלות, נבחר שוב שיח סוד על ידי משרד הרווחה להפעלת דירה מיוחדת עבור בחורי ישיבה על הרצף. הדירה הנה זירת אימון חדשנית, אליה מגיעים אחת לשבוע הבחורים שהתקבלו לתוכנית. על פי התוכנית האישית שבנו אנשי המקצוע של שיח סוד, נערכות פעילויות להגברת העצמאות התפקודית, לאימון בשטח החברתי ולפיתוח החשיבה כולל מיומנויות סנגור עצמי, כמו כן נערכות במקביל סדנאות להורים כדי שיהפכו להיות שותפים בתהליך העצמאות.

 

פרויקט דירות אימון לבחורים עם ASD הנו חלק מהתנופה המקצועית האדירה שמקדם שיח סוד בנושא האוטיזם. תלמוד תורה וישיבה לילדים ובחורים עם אוטיזם נפתחו בשנה האחרונה והם חוברים לסמינר לבנות עם אוטיזם ולמעון יום ייחודי לפעוטות עם אוטיזם שנפתחים בימים אלו.

 

מנכ"ל שיח סוד, הרב שמעון לוי: "50 שנות הניסיון העומדות מאחורי שיח סוד הולידו מקצועיות גדולה. אנו שמחים להוביל גם בתחום האוטיזם בו נדרש מענה מדויק במיוחד משלב האבחון ועד התמיכה ברמות התפקוד הגבוהות. גם באוטיזם אנו משתדלים לתת את המעטפת הכוללת של שיח סוד למשפחה שרואה את החניך במרכז ואת משפחתו כחלק בלתי נפרד מהטיפול בו. אנו מברכים את משרד הרווחה והשותפים: משרד החינוך, קרנות הביטוח הלאומי, ג'וינט ישראל וקרן רודרמן, על תוכנית שלוקחת בחשבון את העתיד של המשתתפים, בשילוב בני המשפחה."

 

לאחרונה הגיעה המעטפת המשפחתית של שיח סוד לשיאים חדשים, עם עריכתו של מסע הורים מעצים במלון 'דיוויד אינטרקונטיננטל' לחופי יפו. במסע העפילו ההורים לגבהי רוח וגילו עוצמות חדשות. אחת הנקודות שבחרו ההורים לציין לשבח הנה הדיוק במענה המוענק לכל חניך. "לפי תפקוד, לפי רמה, לפי מוגבלות, ואפילו לפי קהילה," כך אמר הורה בכינוס המרכזי במסע. "אנחנו מרגישים שבשיח סוד פותחים מסגרת בהתאמה אישית לכל ילד. אין לזה אח ורע."

 

"בחרנו גם השנה, וביתר שאת," אומר הרב שמעון לוי, "להמשיך ולהעניק להורים את הדיוק שאין לתאר כמה הוא מקדם את הילדים ומרגיע את ההורים. המסגרות החדשות שלנו נפתחות ברוח זו, וחוברות למסגרות הוותיקות בירושלים, בני ברק, בית שמש וצפת, עם מצוינות ניהולית של תו ניהול איכות ISO9001. בתודה גדולה להורים השותפים ומעודדים."