כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהחדשות אחרונותבחירות אמיתית ושמחת חג חגגו תלמידי מסגרות 'שיח סוד' את חג הפסח בבתיהם, תוך מתן תמיכה למשפחות גם במהלך ימי החג
שלישי, 18 אפריל 2023 08:48

בחירות אמיתית ושמחת חג חגגו תלמידי מסגרות 'שיח סוד' את חג הפסח בבתיהם, תוך מתן תמיכה למשפחות גם במהלך ימי החג

בכל מסגרות 'שיח סוד', החל מהמעונות והגנים עובר דרך תלמודי תורה ובתי ספר וכלה בסמינרים, ישיבות, מסגרות יום ודירות הכינו הצוותות את התלמידים לחגוג את החג בשמחה ובהתרגשות בבית, תוך הנגשה והסברת החג הקרב על שלל מרכיביו.

 

כמה שבועות לפני חג הפסח, שמו הצוותות החינוכיים והמקצועיים דגש על כך שכל תלמיד ותלמידה ידעו את מהות החג הקרב, יכירו את השינויים המתרחשים ויחוו את החוויה בצורה המיטבית. בכל מסגרת ומסגרת ובכל כיתה – נערכו "שולחנות ליל הסדר" יחד עם החברים לכיתה ואנשי הצוות, בהם הונגשה חווית הסדר, ונלמדו ההלכות וההדגשים הנדרשים. כל ילד יצא אל ביתו עטוף בתמיכה והסברה, וטעון בידע וכלים לחוג את החג בתחושת חירות אמיתית.

 

במערך הדיור 'כרמים' ובנופשון 'סביון' של שיח סוד נתנו מענה גם לאלו שלא חזרו לבתיהם, וחגגו את החג בנופשון ובדירות.

שולחנות ערוכים בחגיגיות, מצות מונחות בקופסאות, הגדות מבוארות וצוות מסור עם כל הנשמה – כל אלו חיכו ל- 200 הילדים והבוגרים שהגיעו לנופשון 'סביון' של שיח סוד בחג הפסח, וחגגו את החג בקבוצות נפרדות ותואמות גיל ורמה, כל איש צוות בירר מהם הדגשים ההלכתיים והמסורתיים הנהוגים בבתי הילדים עליהם הוא אחראי, ולפי זה פעל במהלך הסדר, כשכל ילד מתרגש לראות דברים מוכרים מבית אבא.

במהלך החג נהנו הילדים מפעילויות חדשניות ואמנים רבים שבאו להופיע לפניהם, כשבין לבין נפשו בתנאים נוחים של בית מלון בנופשון ששופץ אך לאחרונה במיטב הריהוט והאבזור.

במערך הדיור 'כרמים' של שיח סוד, יצאו הדירות לטיולים חובקי ארץ בימי חול המועד, תוך שמירה מדוקדקת על נהלי הבטיחות הנדרשים, ועל סף הנאה גבוה במיוחד לכל משתתף.ת.

"היו רק שני ימים לצאת, ממש נס שהספקנו כל מה שרצינו" מציין בסיפוק שימי, דייר בדירה מאשכול הצעירים. כשמדריך הדירה מגבה אותו באומרו: "לשימי היה חשוב מאוד לצאת לטיול באקווריום ישראל, שינינו קצת מתוכניות הדירה, והוספנו עוד איש צוות – העיקר שהוא ייצא מאושר"

בכלל מסגרות שיח סוד, נערכים לקראת הקיץ הקרב ובא - בהיערכות מחודשת, ריענון נהלים והמון שמחה ותשומת לב לכל אחד.

הרב שמעון לוי, מנכ"ל המוסדות, מוסיף: "ליל הסדר בפרט וחג הפסח בכלל, הוא חג שבנוי על מסורת בית אבא. אין סיפוק גדול מלדעת שכל ילד וילדה מתוקים יושבים בבתיהם בשולחנות החג, כשהם מוכנים, מבינים ומשתתפים בסדר בצורה המיטבית ובידיהם הגדות מונגשות ומבוארות היטב שהוכנו ע"י הצוות המקצועי. גם בנופשון 'סביון' ובמערך הדיור 'כרמים', הצליחו הצוותות לחוג אותו עם כל אחד לפי ההנהגות והדיוקים הכי קטנים שנהוגים אצלם בבית – וזו ההצלחה הגדולה בעיני, והיא מבשרת על חג של חירות אמתית"

 

  

  

1.jpg 2.jpg 4.jpg IMG_4783.jpg IMG_4813.jpg IMG_4827.jpg IMG_4862.jpg