כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהחדשות אחרונותפרויקט חדש של עמותת 'תבונה' בשילוב עם ארגון 'שיח סוד'
שני, 08 מאי 2023 07:28

פרויקט חדש של עמותת 'תבונה' בשילוב עם ארגון 'שיח סוד'

סדנאות הכשרה לכלכלה נבונה ומיצוי זכויות להורים לילדים עם עיכוב התפתחותי

 

ערב מרגש התקיים באולמי שיח סוד ברחוב ירמיהו ירושלים, במסגרת שיתוף פעולה יוצא דופן בין עמותת 'תבונה' וארגון 'שיח סוד', במטרה להעניק למשפחות לילדים עם עיכוב התפתחותי, כלים מעשיים שילמדו אותם ויאפשרו להם להתנהל בצורה כלכלית נבונה, ולהגיע לאבחון מתאים ומדויק לילד, תוך מיצוי של מלוא הזכויות המגיעות להם מהביטוח הלאומי ומוסדות הרווחה השונים.

 

הפרויקט מתבצע בשיתוף פעולה הדוק של שתי העמותות 'תבונה' ו'שיח סוד', בתמיכה של 'הקרן לירושלים' ו'בנק הפועלים', כחלק מהמחויבות של כלל המוסדות הללו לקהילה ולערכי העזרה והסיוע לזולת, ובמיוחד למשפחות של ילדים עם מוגבלות.

 

"מטבע הדברים, יש קושי עצום בתחילת הדרך", מסביר הרב פרוש. "משפחות שמקבלות בזורה כזאת, צריכות זמן לעכל את זה. זה שואב את המשפחה לסחרור רגשי וגם לסחרור כלכלי לא פשוט, גם אחרי שעובר זמן, ההתמודדות ממשיכה להיות לא פשוטה בכלל, ולפעמים היא רק הולכת ונעשית יותר ויותר מורכבת.

 

"במשך שנים נחשפתי לאינספור מקרים של תסבוכות כלכליות שהתחוללו דווקא במשפחות עם ילדים עם מוגבלות", הוא מוסיף. "ולכן זה בעצם היה החזון שלי, החלום שלי, להקים מעטפת מיוחדת של סיוע והכוונה כלכלית למשפחות הללו באופן ספציפי. מבחינתי מדובר בהרשמת חלום. לא פחות".

 

מנכ"ל מוסדות 'שיח סוד' הרב שמעון לוי, נשא גם הוא דברים במהלך המעמד המרגש שהתקיים לרגל השקת התוכנית החדשה: "מאז ומתמיד אנו שמים דגש על החשיבות האבחון הנכון והמדויק של עיכוב התפתחותי בגיל מוקדם ככל האפשר", אמר הרב לוי, "אבל יש כאן רובד חדש של עזרה וסיוע, המטרה שלנו היא להגיע לכך שלצד האבחון של הילד, תגיע מיד גם הכוונה כלכלית וליווי צמוד בהליך של מיצוי זכויות מצד אחד, ואנשי מקצוע שיסייעו ויכוונו לגבי אבחנת הילד מאידך.

 

"המטרה המשותפת שלנו היא להעניק להורים סיוע מקצועי המותאם באופן ספציפי לתנאים  שלהם. במסגרת הסדנאות הללו, אנחנו רוצים לתת להורים ולמשפחות את התכנים הטובים ביותר שיוכלו לעזור ולסייע להם. הערב נוצר במטרה להגיש מידע ברור ומקצועי להורים לילדים עם עיכוב התפתחותי בגיל הרך, על אבחונים, מיצוי זכויות והתנהלות כלכלית נכונה".

 

בערב נכחו גם אנשי המקצוע של מסגרות הגיל הרך ב'שיח סוד', בהם ד"ר וייל, רופאת ילדים התפתחותית, וגב' קופמן, מאבחנת דידקטית, לצד אנשי צוות נוספים ומיטב אנשי המקצוע.

 

הרב שלמה פרוש העומד בראש 'תבונה', הודה בחום וברגש רב לקרן לירושלים, שמלווה את הפרויקט ומשתתפת במימונו, ולבנק הפועלים שעומד לימין 'תבונה' בכל ימות השנה ונוטל חלק בסיוע למפעלותיו החשובים של הארגון.

 

הרב זאב ארן, מרצה בכיר ב'תבונה', נשא דברי סיום, וציין שהסדנאות תהיינה מורכבות משלושה מפגשים כוללניים של הכוונה כלכלית, ולאחר מכן מפגשים פרטניים עם כל משפחה בפני עצמה. כמו כן, כל משפחה תוזמן לפגישה אחת עם נציג בכיר של הביטוח הלאומי, לצורך בדיקת הזכויות ומיצוי הזכויות שלא ממוששות עדיין, לתועלת המשפחות.

 

הרב ארן הוסיף ועסק במספר סוגיות חשובות בתחום השמירה על התנהלות כלכלית נבונה, וסיים את הערב המרתק בדברי ברכה לכל מי שנוטלים חלק בפרויקט החשוב.

 

בסיום הערב נשארו ההורים להתייעצות עם אנשי המקצוע של מסגרות הגיל הרך בשיח סוד, תוך שהם מציפים שאלות ותהיות ששמרו לעצמם ולא הייתה להם כתובת מתאימה לשאלות, עד השבוע.

 

   

0S8A5526_1.jpg 0S8A5533_1.jpg 0S8A5536_1.jpg 0S8A5551_1.jpg 0S8A5556_1.jpg 0S8A5623_1.jpg 0S8A5659_1.jpg 0S8A5685_1.jpg 0S8A5703_1.jpg 0S8A5711_1.jpg 0S8A5719_1.jpg