כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהחדשות אחרונותמאחדים קהילה בתפילה
שלישי, 19 ספטמבר 2023 09:54

מאחדים קהילה בתפילה

מניין הימים הנוראים בבית הכנסת חזון דב בבניין שיח סוד, מארח כמידי שנה את תושבי שכונת רוממה בירושלים לתפילות מרוממות המשפיעות שפע רוחני על השנה כולה.

 

בבית הכנסת חזון דב בבניין שיח סוד בשכונת רוממה בירושלים, נערכות תפילות חג מונגשות ומיוחדות יחד עם הילדים שנמצאים בנופשון 'סביון' של שיח סוד, הפעיל בכל ימות השנה, כולל ימים נוראים, בנוסף לכל התלמידים ובוגרי המסגרות של רשת שיח סוד המתפללים במניין. גם תושבי השכונה לא מוותרים מידי שנה על התפילות במניין הנערך מידי שנה בליווי מקהלת 'נרננה' ובעלי תפילה ידועים ופועל ישועות.

 

במהלך כל חודש תשרי מתקיים המניין בבית הכנסת, יוזמה ייחודית זו שמה לה למטרה לטפח תחושת אחדות, קבלה ואפשרות שווה לכולם. בשיח סוד יוצאים מתוך נקודה הנחה שלכל אחד מגיע מניין הכי טוב ומונגש במיוחד בשבילו לתפילות ימים נוראים, לכל אחד מגיע להרגיש בנוח, להשקיע בתפילות החג – ולבקוע שערי שמיים.

 

בית הכנסת, הממוקם בלב השכונה, לא מספק רק מקום לתפילה אלא משמש מרכז להדרכה וליווי רוחני לבחורים ולבוגרים המתפללים בו מידי יום לפני צאתם לעבודה או לכולל, ונפגשים בו יחד עם צוות ארגון שיח סוד לקבל כלים ותמיכה לקראת היום הבא עליהם.

 

יופי התפילה המשותפת לא מצליח לעמעם את תחושת ההתרגשות בלב הקהל ואת קהילת השווים של הבחורים והבוגרים של מסגרות שיח סוד במניין.

 

המניין נערך גם ביום כיפור, ובחג הסוכות תוך שמחה מיוחדת שלא נראתה כמותה בחג שמחת תורה.

 

"זאת קהילה לכל דבר" מאיר לנו זווית נוספת הרב שמעון לוי, מנכ"ל שיח סוד, "קהילה שנפגשת בעיקר בימים הנוראים, אבל בהחלט גם בין לבין, בשבתות ואפילו בשמחות ובשכונה. התלמידים ובוגרי המסגרות שלנו המתפללים במניין מכירים את המשתתפים, והמשתתפים מכירים אותם. התפילה מונגשת להם בצורה ייחודית והם מבינים ומתפללים בנוחות ובשמחה והארה מיטבית. אני שמח ונרגש לראות בכל פעם מחדש את עוצמת החיבור והשייכות שהמניין מעניק למשתתפיו. לכל משתתפיו".

 

 

WhatsApp_Image_2023-09-14_at_185020.jpeg WhatsApp_Image_2023-09-14_at_185021.jpeg WhatsApp_Image_2023-09-14_at_185022.jpeg