כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהמעורבות בקהילהארבע מאות מבקרות ואירוח יוצא דופן של בית ספר אחד
שני, 26 יוני 2017 07:48

ארבע מאות מבקרות ואירוח יוצא דופן של בית ספר אחד

מרכז למידה חדשני למען הקהילה הופעל ע"י תלמידות 'מעוז ירושלים' מבית 'שיח סוד'  

400 תלמידות ביקרו במרכז וחוו למידה יוצאת דופן -  המרכז מהווה שלב נוסף בתכנית 'בי"ס בקהילה' בה חבר בית הספר

הפרויקט הענק השיג את מטרותיו והעצים את המעורבות הקהילתית ותחושת המשמעות של התלמידות

 

IMG_4662.jpg IMG_4674.jpg IMG_4687.jpg IMG_4689.jpg IMG_4690.jpg IMG_4691.jpg IMG_4721.jpg IMG_4746.jpg IMG_4755.jpg IMG_4788.jpg IMG_4808.jpg IMG_4809.jpg IMG_4820.jpg IMG_4826.jpg IMG_4831.jpg IMG_4846.jpg IMG_4899.jpg IMG_4908.jpg IMG_4951.jpg IMG_5029.jpg IMG_5117.jpg IMG_5136.jpg IMG_5161.jpg IMG_5237.jpg IMG_5241.jpg

 

השבוע ביקרו 400 תלמידות מבתי ספר ירושלמיים במרכז למידה מיוחד במינו. המרכז – 'מעלית הזמן בשיח ירושלמי', הוקם והופעל על ידי תלמידות בי"ס ותיכון 'מעוז ירושלים' מבית 'שיח סוד'.

 

המרכז, שהוקם כחלק מתכנית הפורום הקהילתי של 'בי"ס בקהילה' בשכונת רמות, פורום אשר בו חבר בית הספר 'מעוז ירושלים', נבנה כנדבך נוסף בתכנית השנתית של הפורום, לאחר פרויקטים קודמים בהם פנה בית הספר לקהילה עם פעילות משמעותית.

 

במשך שבועות רבים עמלו בנות בית הספר, בהדרכת הצוות, על בניית מוצגים ותכנון המרכז. במקביל, הוצגה תכנית המרכז לבתי ספר יסודיים באזור ששמחו על ההזדמנות להעניק לתלמידותיהן חוויה משמעותית, לימודית וחברתית, בנושא ירושלים.

 

מרכז הלמידה הוקם בבניין המנהל הקהילתי רמות. הוא חולק לארבעה חדרי תוכן עשירים אותם סייעו בנות 'מעוז ירושלים' להפעיל. תחילה התכנסו המבקרות באולם, שם נישאו דברי פתיחה והוקרן סרט המשרה אווירה של מעלית זמן ירושלמית. לאחר מכן סיירו המבקרות בחדרים השונים, שחולקו בטוב טעם. חדר אחד הציג את המקומות הקדושים בירושלים תוך סיפורים מרתקים. על הקירות המוארים בתאורה מעומעמת הוצגו תמונות המקומות, והבנות, שצוידו בפנסי לייזר, האירו במקום המתאים. האמנות הפלסטית גם היא לא נפקדה מחדר זה: המבקרות הוזמנו להכין תליון 'ירושלים של זהב' בטכניקה מיוחדת.

 

בחדר 'הווי ירושלמי' טעמו הבנות מאורח החיים של ירושלים שבין החומות. הן טעמו מאכלים ירושלמיים ושמעו על הסיבות לאכילתם, הצטלמו על ידי צלמת מקצועית בתלבושות ירושלמיות וקיבלו תמונה וסיר 'ארבעס' למזכרת.

 

גם אתרים בני ימינו נכללו בתוכנית הלימודים של המרכז: בנות 'מעוז ירושלים' הכינו, בעבודת צוות מופלאה ויצירתיות פורצת, מיצגים מרשימים של הרכבת הקלה וגשר המיתרים, טחנת הרוח בימין משה, גן החיות התנכ"י, שוק מחנה יהודה. משחק אינטראקטיבי ענק נערך בחדר, והזוכות קיבלו 'כסף' למימוש באתרים האטרקטיביים: הן זכו להסיע את הרכבת הקלה החשמלית על גשר המיתרים, להאכיל וללטף את בעלי החיים האמתיים שהובאו ל'גן החיות' הקטן, לקנות ממתקים בשוק ולהכין מזכרת אמנותית יפהפייה מחומר דמוי בצק, בטחנת הקמח.

 

אפילו אולפן הקלטות הוקם במקום. בחדר 'ציפייה לגאולה' הוקלטו המבקרות בשירה מתאימה, ודיסק חולק להן למזכרת. בכל חדר נשאו בנות 'מעוז ירושלים' בתפקידים משמעותיים, והן היו אחראיות להנאתן של המבקרות.

 

ההדדיות בין המבקרות לתלמידות 'מעוז ירושלים' הייתה ראויה לציון. צוות המורות שביקר במקום היה אחוז התפעלות מהיצירתיות והאחריות שהפגינו בנות 'מעוז ירושלים'. המטרות שעמדו לנגד עיני הצוות ב'מעוז ירושלים' בעת תכנון המרכז, התגשמו במלואן: תחושת המשמעות אצל התלמידות התחזקה ביותר, הן הפכו ליוצרות, נותנות ומפעילות, וזאת בניגוד לקו הרווח בחינוך המיוחד לפיו רגילות הבנות להיות בעמדת קבלה. השייכות והמעורבות הקהילתית אף הן התעצמו, כשכל הצדדים יוצאים נשכרים ומאושרים.

 

מנכ"ל 'שיח סוד' הרב שמעון לוי: "תלמידות 'מעוז ירושלים' הוכיחו כי תרומה לקהילה מהווה אפיק המדרבן יצירתיות ומעודד עשייה. ההשקעה הרבה במרכז הלמידה נשאה פרות משובחים הן לקהל התלמידות והן למבקרות הרבות. הקשר הבלתי אמצעי עם הקהילה התהדק, על כל המעלות הטמונות בכך, ואנו ב'שיח סוד' נמשיך ונפעל, אם ירצה ה', לעידוד יוזמות דומות בעתיד הקרוב."