כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהסיורים וביקוריםעיריית בני ברק ושיח סוד מובילים שינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בעיר
שני, 08 יולי 2019 07:20

עיריית בני ברק ושיח סוד מובילים שינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בעיר

צוות האגף לשירותים חברתיים של עיריית בני ברק הגיעו לסיור למידה במסגרות שיח סוד בירושלים, מתוך מטרה לבסס ולהרחיב את האפשרויות של אנשים עם מוגבלות בבני ברק.

 

לעיריית בני ברק היכרות שוטפת עם שיח סוד, גורמי הרווחה מפנים למסגרות שיח סוד בבני ברק מקבלי שירותים תושבי העיר.

הצוות בראשות גב' סיגל לוי, מנהלת האגף, הביעו את רשמיהם מהסיור :"המטרה המשותפת שלנו היא לתת לאנשים בבני ברק מענה מלא: מסגרות שונות עבור כל קבוצה וגיל ומסגרות מקצועיות שיתנו מענה נכון וקרוב לבית."

 

נציגי העירייה סיירו בירושלים במסגרות החינוך והשיקום של שיח סוד, מתוך מטרה לראות את הרצף הטיפולי המלווה את האדם עם המוגבלות מאז לידתו, ועד לזקנותו.

 

"הצוות עושה עבודה מדהימה! ניתן לראות את השקעת ההנהלה בצוות, הן מבחינת הכשרה, והן מבחינת היחס. יש כאן לב ענק. והילדים והאנשים שנמצאים פה, זוכים לאיכות חיים. החניכים מתקדמים תפקודית בצורה שלא תאמן, תוך יחס מכבד ואוהב."

כמו כן התרשמו המסיירים מההתאמה לבית החניך. "אנחנו משמשים כזרוע ארוכה של ההורים," אומר הרב שמעון לוי, מנכ"ל שיח סוד. "האווירה במקום, הצוות, תכניות הלימודים, הכל באווירה חרדית למהדרין. "

שיח סוד, כגוף מוביל עבור אנשים עם מוגבלות נותן מענה הוליסטי. הטיפול בחניך אינו מסתיים בקשר איתו. במקום מגוון שירותים ומערך תמיכה מתקדם עבור המשפחות. "הטיפול בחניך נראה אחרת כאשר הוא נעשה בשיתוף פעולה מלא עם המשפחה" ציינה עו"ס שהשתתפה בסיור, "אנחנו עדים לכך בעבודתנו עם שיח סוד."

בבני ברק, כמו בירושלים ובבית שמש, מספק שיח סוד מענה עבור בוגרים באמצעות שילוב מלא שלהם בקהילה על ידי דיור ותעסוקה. "בירושלים, עיר – האם של שיח סוד, קיים הרצף הטיפולי כולו מלידה ועד פרידה. אנו עדים לעשרות דירות שנפתחו בשנים האחרונות, ולמאה עסקים בקהילה המעסיקים בוגרים עם מוגבלות, כשלאחרונה חל שינוי גם בבני ברק בנושא הדיור והתעסוקה. יותר ויותר הורים מבינים את היתרון של מגורי הבוגר בקבוצת השווים שלו, ויותר ויותר מעסיקים בקהילה נפתחים לרעיון של העסקת בוגרים עם מוגבלות. אני מברך על היוזמה המקצועית של עיריית בני ברק להגיע לסיור למידה במסגרת המספקת את כל הרצף. יחד נמשיך אי"ה את שיתוף הפעולה לשיפור איכות חייהם של תושבים עם מוגבלות."

 

IMG_7932.jpg IMG_7942.jpg IMG_7951.jpg IMG_7968.jpg IMG_7969.jpg IMG_7981.jpg