כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהסיורים וביקוריםחברי מטה החינוך המיוחד של ש"ס בסיור מקיף בשיח סוד
ראשון, 07 מרס 2021 08:12

חברי מטה החינוך המיוחד של ש"ס בסיור מקיף בשיח סוד

חברי הכנסת הרב יוסי טייב והרב ינון אזולאי יו"ר מטה החינוך המיוחד של ש"ס, יחד עם צוות לשכתם, הגיעו ביום רביעי לסיור מקיף במסגרות החינוך והרווחה של שיח סוד, כשהם מלווים בפעיל החברתי אבי מימרן, וזאת במטרה ללמוד את צרכי המגזר החרדי בתחומי המוגבלויות.

 

הרב שמעון לוי, מנכ"ל שיח סוד, הוביל את הסיור והציג לפני האורחים את מעגל הצרכים של החניך החרדי שלא מסתיים בגיל חינוך אלא דורש התאמות מיוחדות גם בסיימו את מסגרות החינוך ובכניסתו למסגרות הרווחה. האורחים ביקרו בגני הילדים ובמעונות היום, ועמדו על ההבדלים בין הסוגים השונים של בתי הספר, הת"תים והישיבות שנותנים מענה לרמות שונות של מוגבלות שכלית,  אוטיזם וקשיים לימודיים/ התנהגותיים. גם את צרכיה של אוכלוסיית הבוגרים ביקשו חברי המטה להכיר. הם סיירו בסניף הירושלמי של מרכזי היום 'שהם' הארציים, בדירה בקהילה שמייצגת את מערך הדיור הארצי של שיח סוד, והכירו בסיור ווירטואלי את הבוגרים שעובדים באופן עצמאי בעסקים במשק, מירושלים ועד צפת.

 

  

WhatsApp_Image_2021-03-07_at_094139.jpeg WhatsApp_Image_2021-03-07_at_094140.jpeg WhatsApp_Image_2021-03-07_at_094140_1.jpeg WhatsApp_Image_2021-03-07_at_101359.jpeg

 

 

לפני הח"כים ויועציהם – אליהו כהן יועץ ח"כ הרב יוסי טייב ועו"ד גיל גולן יועץ ח"כ הרב ינון אזולאי - הוצגו סוגיות הנוגעות לכלל אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות: ההכשרה המקצועית של הצוותות, ימי הקלה וימי נופשון, אמצעי תקשוב המוקצים לתלמידים במערכות החינוך, תקני עו"סים ברשויות המקומיות, סוגיית הקרקע במסגרות רווחה, ועוד. הרב שמעון לוי, מנכ"ל שיח סוד, סיכם את הדיון בנושאים: "אני מברך על הקמת מטה מקצועי בש"ס לחינוך מיוחד, אני אף מציע להחליף את שם המטה ל'מטה אנשים עם מוגבלות' שכן מעגל החיים של האדם עם המוגבלות רחב מאוד, מגיל חינוך עד רווחה, כפי שנוכחנו לראות בסיור."

 

לסיום בירכו הח"כים על האפשרות ללמוד את צרכי השטח בסיור שמקיף את כלל הפתרונות הקיימים לאוכלוסייה עם מוגבלות בכל הגילים והתפקודים. "תחום המוגבלויות הנו תחום רחב מאוד, וככל שאנו מתעסקים בו אנו מקבלים יותר ויותר פניות של הורים להתאמת צרכים עבורם. סיור כמו זה מסייע לנו להבין את הפתרונות הקיימים וללמוד את התחום. מברכים על הלמידה שחווינו בשיח סוד ומקווים להוביל אותה גם בקרב שאר הח"כים של ש"ס, שהיא מפלגה המגויסת למען צרכי הרווחה בישראל בכלל ובציבור החרדי בפרט."