כניסת צוות |

 

רביעי, 20 פברואר 2019 20:50

שיח מלמדים ה-12

מחנכים, מטפלים וצוות מקצועות הבריאות נחשפו לכלי חדשני שפותח ע"י שיח סוד

 

בי"ג באדר א' חל יום השנה לפטירתו של מייסד שיח סוד ואבי החינוך החרדי המיוחד – הרב דב לוי ז"ל. מאז פטירתו לפני תריסר שנים מקיים שיח סוד את כינוס 'שיח מלמדים' במסגרתו דנים בסוגיות הנוגעות לחזונו לפיו כל ילד/ בוגר מיוחד זכאי להתחנך באווירת הבית בה גדל. השנה, על פי חזון זה, פותח על ידי צוות רב תחומי בשיח סוד כלי חדשני המתבסס על התחום הטיפולי 'ביבליותרפיה'': "פיתוח כישורים חברתיים בחינוך המיוחד בראי חז"ל." במסגרת הכלי הוגשה לכל משתתף ערכה הכוללת מערכי שיעור, דפי עבודה, משחקי חברה מהודרים, וגולת הכותרת – תכנית ויזואלית שבוימה והוצגה באופן עוצר נשימה ע"י תלמידי ישיבת אוצר התורה שע"י שיח סוד במסגרת חוג כישורי חיים.

 

הערכה הותאמה לחינוך המיוחד בכל הרמות ובכל הגילים, כחלק מעקרון הרצף הטיפולי בשיח סוד. לראשונה הופק מוצר מעין זה, בהתאמה לצביון חרדי, תוך הנחלת ערכי תורה והתבססות על אגדות חז"ל. למסירת הערכה קדמה הרצאה מקצועית המנחילה את יסודות הביבליותרפיה לקהל.

 

באירוע המרגש בו השתתפו מאות אנשי מקצוע  נשא דברים הרב בן ציון גוטפרב שליט"א ר"י המתמידים, וידיד ותיק של שיח סוד, שהכיר את המייסד הרב דב לוי והיה שותף לפועליו. "שיח סוד חולל מהפכה אצל המשפחות, מהפכה שזכיתי ושמעתי מפי גדולי הדור תמיכה בלתי מסויגת בה," אמר הגרב"צ גוטפרב והוסיף קריאה נרגשת לאנשי המקצוע: "הוסיפו את תפילותיכם על החניכים לכל הפעולות הרבות שאתם עושים למענם, המסירות שלכם שלא יודעת גבולות ראויה שתתבטא גם בזה."

 

את האירוע כיבד בנוכחותו סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי הרב אברהם בצלאל, שבירך את הנוכחים והבטיח את עזרתה של עיריית ירושלים לשיח סוד. "אני מכיר את שיח סוד רבות בשנים מפעילותי בעירייה, ונוכחתי בהיקפי הפעילות הנוגעים לכל תחום, החל מהיערכות לשלג במסגרות היום ובדירות, וכלה בתכניות חינוכיות רחבות היקף. מהיכרותי זו אני יכול לומר כי חניכי שיח סוד נמצאים במקום הטוב ביותר עבורם."

 

בנושא השפעת המחנך על הקשר בין החניך להוריו נמסרה הרצאה מעשית מפי איש החינוך ובנו של המייסד הרב דוד לוי, יו"ר עמותת 'וזכנו'.

 

הרב שמעון לוי, מנכ"ל שיח סוד חתם את האירוע במבט על חזונו של המייסד שקם והיה למציאות רבת עוצמה, בה אנשי צוות של שיח סוד, מתוך הציבור שלנו, מפתחים כלים מקצועיים המותאמים צביונית ומקצועית לחינוך המיוחד, כשבהפקה משולבים חניכים עם מוגבלויות, מקודמים, מאושרים ומפותחים, הזוכים לאיכות חיים מקצועית ותורנית.

 

 

IMG_9742.jpg IMG_9744.jpg IMG_9746.jpg IMG_9755.jpg IMG_9758.jpg IMG_9768.jpg IMG_9769.jpg IMG_9774.jpg IMG_9776.jpg IMG_9781.jpg IMG_9783.jpg IMG_9786.jpg IMG_9791.jpg IMG_9793.jpg IMG_9795.jpg IMG_9796.jpg