כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהמתמקצעיםלראשונה בעולם היהודי: גמרא מונגשת
חמישי, 23 יוני 2022 06:57

לראשונה בעולם היהודי: גמרא מונגשת

בשורה בעולם התורה: הגמרא המונגשת הושקה לראשונה לטובת תלמידי ישיבה המתקשים בלימוד הרגיל.

 

מדובר במהדורת "על פי דרכו", פרי יצירת מופת של צוות אגף ידע ופדגוגיה של שיח סוד, בשיתוף עם הרב אברהם קאופמן, מנהל ישיבות אוצר התורה, הרב מאיר מילר, מנהל הישיבה בבית שמש וצוות המג"שים בישיבה, שעמלו רבות והשקיעו מחשבה וכלים מקצועיים, עד שהגיעו להוצאה לאור של מהדורת גמרא מיוחדת, מהדורת 'על פי דרכו' על מסכת ברכות.

 

המבנה המיוחד של הגמרא מאפשר הנגשה מקצועית של מהלכי הסוגיות ושלבי הלמידה, שורה אחר שורה, בצורה ויזואלית, תוך הבנה יסודית וברורה לכל נפש.

 

במשך כל שנת הלימודים התקיימו שיעורי הגמרא במערכת סדר היום בישיבה, תוך השקעה ומאמץ של צוות הישיבה להתאמה מיטבית של הלמידה לבחורים, בהכוונה ושילוב של הכלים המקצועיים שעומדים לרשותם.

 

שיעור הגמרא כלל בתוכו מספר מרכיבים משמעותיים, והם שאפשרו בסוף התקופה לסיים את כל הלמידה ולעמוד ביעד לסיום, כאשר כל בחור ובחור שותף פעיל בכל מהלך הלמידה ומעורה בפרטי הדינים וההלכות הנלמדים.

 

הרב אברהם קאופמן, מנהל ישיבת אוצר התורה, משתף: "אני מתרגש שעשינו צעד חשוב נוסף בהתפתחות עולם התורה. מהיום, הודות לגמרא המיוחדת 'על פי דרכו' המונגשת בשפה ייעודית גם למתקשים ואף לבחורים עם מוגבלות, לכל תלמיד בישיבה יש חלק בתורה".

 

הרב שמעון לוי, מנהל המוסדות מוסיף: "זהו יום חג בשבילי, לראות את פרי הביכורים של הגמרא המונגשת השווה לכל נפש. מעבר להתרגשות האישית לראות את הבחורים היקרים עם ניצוץ בעיניים, לאחר שלמדו והבינו ואף נבחנו על פרק הגמרא, זהו יום משמעותי בשבילי, יום בו הצוות הפדגוגי והמקצועי המסור פורץ עוד כברת דרך למען הבחורים, כחלק ממעטפת השירותים המשלימים שלנו, הכול למען הצלחתם ושגשוגם בתורה ובכישורי חיים".

 

בישיבות אוצר התורה של שיח סוד בירושלים ובבית שמש, מסכמים בסיפוק את ההווי התורני בשנה זו, כשבחורי הישיבה נערכים בהתרגשות עצומה לקראת גולת הכותרת בחגיגת סיום פרק 'אלו דברים' במסכת ברכות שתיערך ברוב עם כיאה לכבודה של תורה, בהשתתפות גדולי הדור, אדמו"רים ורבני הישיבה.