כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהמעורבות בקהילהחניכות שיח סוד נותנות שירות ביריד המודיע
שני, 08 יולי 2019 07:02

חניכות שיח סוד נותנות שירות ביריד המודיע

"אפשר לעזור לך?"

 

גם אני הצטופפתי בתורים הארוכים שהשתרכו בכניסה ליריד המודיע. הצטופפתי, ושפשפתי את עיני.

ביריד קם למול עיני מחזה שכאילו נלקח מחזון אחרית הימים.

 

את שקית השי תמורת הכרטיס קיבלתי מדיילת עם מוגבלות, חניכת שיח סוד, שישבה בין שורת הדיילות בכניסה והעניקה שירות.

 

כשהמשכתי פנימה נגשה אלי בחורה נחמדה והציעה עזרה, במבט שני הבחנתי שגם היא חניכה של שיח סוד. הלכתי כמסוחררת, הבנות נראו כל כך חגיגיות ונחמדות והשתלבו בקהל בנעימות בדרכן המיוחדת. חשבתי שתמה מכסת ההפתעות היומית שלי, אך אז הגעתי לדוכן של שיח סוד.

 

שם, בדוכן יפיפה של היחידה ליצור סבונים מבית מסגרות התעסוקה של שיח סוד, נתנו שירות בנות התעסוקה המוגנת בשיח סוד. "מה תרצי לקנות?" פנתה אלי אחת המוכרות. סקרתי את מדפי התצוגה וביקשתי לדעת את מחירו של עציץ פרחי סבון בכד חרס. המוכרת, אישה עם מוגבלות, גילתה התמצאות מצוינת בין סוגי ומחירי העציצים, הביאה לי את מבוקשי, וארזה את העציץ יפה בשקית ממותגת. נגשתי לאחראית מטעם שיח סוד ושאלתי "זו תופעה חדשה שבנות עם מוגבלויות מועסקות ועובדות עם הקהל?", "לגמרי לא", היא השיבה. "יריד המודיע הצטרף למאה מעסיקים ברחבי הארץ שמעסיקים את הבוגרים שלנו בשוק החופשי– ובהצלחה מרובה!" דיילות נוספות מטעם שיח סוד חשפו את המעסיקים שהשתתפו ביריד למגמת ההעסקה של אנשים עם מוגבלות המתואמת עם משרד הרווחה ונהנית מהטבות והתאמות. מעסיקים רבים הביעו רצון להצטרף לעסקים המובילים במשק שנהנים משירותיהם של אנשים עם מוגבלות ותורמים לשילובם המלא ולחברה כולה.

 

למעסיקים מצטרפים מתנדבים התורמים ונתרמים בפעילויות פנאי בכל אחת מהמסגרות של שיח סוד, מינקות ועד לבגרות, במוסדות החינוך, בתעסוקה, בדיור או בנופשון. המחזה של בנות עם מוגבלות המסבות סביב שולחנות עגולים עם מבקרות היריד המתנדבות, מדריכות אותן כיצד להכין עציץ סבונים ואותו הן מעניקות כשי למתנדבת, עורר התרגשות עד דמעות.

  

 

שיח סוד בשיתוף יריד המודיע יצר פעילות שילוב רבת הדים ביריד. בוגרות עם מוגבלות שולבו בצוות ההפקה של היריד ושימשו כדיילות, כרטיס התנדבות הוכנס לשקיות היריד וזיכה בכניסה לסדנת סבונים שהודרכה ע"י חניכות שיח סוד. נמכרו מארזי סבון במחירים מיוחדים והוקרן סרט המציג את אופן הכנת הסבונים בתוך מסגרות התעסוקה המוגנת של שיח סוד. בנוסף נערכה פעילות הסברה בקרב המעסיקים ביריד המפרטת את הליווי ששיח סוד מעניק לעסקים המשלבים בוגרים עם מוגבלות בתעסוקה נתמכת בשוק החופשי.

הרב שמעון לוי, מנכ"ל שיח סוד: "היריד היווה גיוון מיוחד לרצף השילוב שמעניק שיח סוד. הייתה זו הזדמנות להוקיר את המעסיקים ואת המתנדבים השותפים לפעילויות שילוב אמיתי בקהילה, ולתת מידע נדרש על המגמה החמה: העסקת בוגרים עם מוגבלות. אנו מספקים ליווי מקצועי לתהליך אצל מאה מעסיקים ברחבי הארץ."