כניסת צוות |

 

דף הביתמהנעשהחדשות אחרונות4,000 משפחות של ילדים עם מוגבלות נעזרו בתקופת הלחימה במערך החירום של ארגון שיח סוד
שני, 23 אוקטובר 2023 09:41

4,000 משפחות של ילדים עם מוגבלות נעזרו בתקופת הלחימה במערך החירום של ארגון שיח סוד

מערך תמיכה רגשית ומקצועית, קווי חירום במשך כל שעות היממה וצוות מיוחד לשעת חירום שאמון על מענה לבעיות מורכבות, היוו חלק ממערך התמיכה הגדול שהקים ארגון שיח סוד במהלך תקופת המלחמה

 

תוך זיהוי המצב הרגיש בקרב משפחות לילדים עם מוגבלות, נערכו בארגון שיח סוד לתת את המענה הנדרש מבחינת המשפחות. נופשון מורחב שפעל 24/7 קלט ילדים שהיו זקוקים לאירוח, מערך הדיור תפקד מעבר לתפוקה ולתפוסה הרגילה, מנהלי מסגרות הסתובבו בין בתי התלמידים והרימו טלפונים למשפחות הזקוקות לכך על מנת להיות עם יד על הדופק ולשים לב מה נצרך והיכן, וצוות יועצים ועוסי"ם נתנו את התמיכה הרגשית והחוסן הנדרש כל כך בתקופה קשה זו.

 

עשרות פניות מידי יום, וקרוב ל10,000 פניות לקו החירום הראו כי המשפחות זקוקות לעזרה כאוויר לנשימה, וצוות שיח סוד היה שם בשבילם.

 

כלל התלמידים שישבו בבתים מתוך תקווה שתקופה זו תעבור בשלום, קיבלו ערכות לבתיהם עם חומרים חזותיים שיוכלו לשמש אותם על מנת למלא את סדר היום, ויחד עם חומרי תוכן רבים, רבנים התגייסו לשלוח מסרי חיזוק מיוחדים למשפחות של ילדים עם מוגבלות. 

 

מנכ"ל מוסדות שיח סוד, הרב שמעון לוי מסביר את עמדת המערכת בימים אלו: "אנו רוצים לשים לב לכל אחד ואחד מ- 1836 התלמידים שלנו, תוך שימת לב להורים ולכלל בני המשפחה של כל אחד מהם. במצב כזה עלינו להאזין ולשמוע את הצרכים של המשפחות ולתת מענה כמה שיותר מהר כיוון שמדובר במקרים הזקוקים למענה מיידי. לצורך כך הקמנו את מערך החירום שתיכלל את הפעולות הנדרשות ומצא את הדרכים והפתרונות היצירתיים על מנת לתת את המענה הנדרש, אני חייב לציין שהצוותות עשו לילות כימים על מנת שלא תהיה אפילו משפחה אחת שלא תקבל עזרה ברגע שהיא צריכה וב"ה רואים את התוצאות בשטח".